Jistě vám něco říká název Titanic. Ještě aby ne, jelikož ve své době byl největším parníkem světa. Vešel do povědomí veřejnosti díky tomu, že hned na své první plavbě se “nepotopitelná loď” ocitla na dně Atlantského oceánu. Velkou spojitost s Titanicem má i stejnojmenný oscarový snímek a taky spousta teorií o tom, jak se tato loď vlastně nikdy nepotopila.
Seznamte se s Titanicem!
Ve své době byl největším parníkem světa. Je sesterskou lodí třídy Olympic patřící společnosti White Star Line. Poprvé byl spuštěn na vodu v roce 1911 a měl sloužit k převozu cestujících a pošty mezi Evropou a USA. Celková kapacita lodi čítala 2603 osob plus asi 940člennou posádku. Cena lístku se pohybovala od 20$ do 4350$ (v dnešních cenách od 440$ do 128 000$). Je tedy jasné, že zde byly nejen klasické kajuty, ale také luxusem překypující místnosti, mezi které patřila například i tělocvična nebo kavárna. Říkalo se, že to bude nepotopitelná loď, přesto bylo nakonec nainstalováno 20 záchranných člunů, které by dohromady pobraly necelých 1200 lidí. Vcelku málo na tak velkou loď, že?
Pozor ledovec!
Titanic se měl proslavit jako největší a nejluxusnější loď, paradoxně je ale nejznámější kvůli svému potopení při první plavbě. Stalo se tomu tak 15. dubna 1912. Ráno toho dne byla posádka varována o nebezpečí ledovců, ale je zde i několik dalších faktorů, proč i přes to dopadla plavba tak tragicky. Mezi ně patří například požár, který nastal v Titaniku ještě před vyplutím, ignorování varovných zpráv z ostatních lodí, nesprávný úhybný manévr a také například nezvykle klidné moře, díky čemuž mohou ve tmě být ledovce hůře vidět.
Chvíli před půlnocí Titanic narazil do ledovce, který po sobě zanechal 90 metrů dlouhou trhlinu v trupu lodi. Asi po dvou hodinách od srážky se začala voda v lodi přelévat a zvedat záď lodi. Následný tlak parník nezvládl a rozlomil se na dvě poloviny. Titanic se definitivně potopil ve 2:20 ráno. Zemřelo přes 1500 pasažérů, jelikož byl veliký nedostatek záchranných člunů a také loď neměla žádný evakuační plán.
Titanic se nikdy nepotopil
Po přečtení minulého odstavce nejspíše nechápete, co to tu píšu. Toto tvrzení se zdá vcelku odvážné, ale je zde hned několik věcí, které tomu nasvědčují.
Abych Vám to lépe vysvětlila – podle této teorie se nepotopil Titanic, ale její sesterská loď Olympic. Společnost White Star Line měla hned několik velkých lodí. Mezi ně patřil i parník Olympic, který se jim již nevyplatil. Proto firma začala stavět novou loď, která byla prezentována pod jménem Titanic. Stavěla se několik let a jako sesterská loď byla Olympicu velmi podobná. Proto je zde podezření, že šlo o pojistný podvod.
Stačilo by pouze pár změn na starém parníku Olympic, které by se daly udělat přes víkend a poté by vznikla “nová” loď – “Titanic”. Pokud se této “zbrusu nové” lodi něco stane, pojišťovna firmě vyplatí nemalé peníze. Díky mediální bouři o tragédii nové lodi se také White Star Line dostane více do povědomí lidí. Zatímco ten skutečný Titanic vypluje až za pár let pod jiným jménem. Stále se vám to zdá nepravděpodobné? Nejen že týden před vypuštěním Titanicu hodně zvedli pojistku. Ale mám tu několik dalších důkazů, které nasvědčují pojistnému podvodu.
Podobnost lodí
Sice jde o lodě sesterské, ale mírné rozdíly přeci jen měly. Olympic měl na boční straně 16 okének, zatímco Titanic byl všude prezentován se 14. Když však “Titanic” vyplouval, okének bylo 16. Sice by bylo možné před plavbou loď rozříznout, přidat dvě okénka a znovu ji svařit, ale společnosti by se tento prapodivný tah vůbec nevyplatil.
Dále byl prozkoumán a natočen vrak lodi na dně moře. Při této příležitosti vznikla fotografie na které jsou vidět písmena M P nacházející se na oné potopené lodi. A v jakém názvu tato písmena jsou? Ano správně, OlyMPic. Jedná se ale pouze o pár nejasných fotografií, takže je možné ,že jde pouze o photoshop, nebo nějakou jinou úpravu.
Když zůstaneme u nápisu na lodi, tak ten se podle fotografií na lodi různě posouval. Nacházel se vždy pod jinými okénky.
Zkušební plavba
Olympic si svou zkušební plavbu zažil roku 1910, kdy plul dva dny po moři na plný výkon. Přičemž testovací plavba Titanicu probíhala pouhých 12 hodin s výkonem, který by na novou loď byl vcelku dost slabý. Proč tedy na nové lodi nezkusili plný výkon? Možná proto, že by starý převlečený Olympic takovou zátěž nezvládl.
Pasažéři
Na Titanicu měla být jak největší elita, tak i příslušníci chudších vrstev. Lístky byly prodané velmi rychle a kdo si mohl dovolit drahý lístek do vyšší třídy této lodi, tak patřil opravdu mezi smetánku. Je tedy jasné, že palubní lístek mělo mnoho známých osobností. Těsně před vyplutím však asi 50 z nich z ničeho nic zrušilo svou účast na oné slavné plavbě.
Jeden podezřelý příklad za všechny. Vážený americký podnikatel J. P. Morgan 11 hodin před vyplutím řekl, že je vážně nemocný, tak se bohužel této významné akce nemůže zúčastnit. Několik hodin po vyplutí Titanicu byl však viděn se svou přítelkyní ve městě. Bulvární časopisy navíc napsaly, že vůbec nevypadal ve špatné kondici. Proč by tedy lhal a nechal si ujít v té době jednu z největších událostí?
Na potopené lodi zemřeli i 3 největší rivalové společnosti White Star Line, která je tedy za tuto ,,nehodu,, odpovědná.
Posádka
Je zajímavé, že výpovědi posádky se dost lišily. Někdo tvrdí, že to byl ledovec, jiní, že v moři ani žádný ledovec nebyl. O absenci ledovce potom mluví zaměstnanec, který se nacházel ve strážní věži, odkud by měl velmi dobrý výhled. Zmíním zde i příběh dalšího zaměstnance firmy White Star Line, který také pracoval na Titanicu. Konkrétně se jedná o Jamese Fentona. Ten řekl společnosti, že ví, že se jedná o Olympic a ne Titanic. Musel tedy podepsat smlouvu o mlčenlivosti. Podmínkou porušení smlouvy bylo vězení minimálně na 20 let. Řekl to tedy až na smrtelné posteli svým nejbližším. Jeho syn to poté předal médiím. Nakonec z toho však nic velkého nevzešlo.
Záchrana
Když se Titanic potápěl, na lodi vypukla obrovská panika. Záchranných člunů bylo málo a dokonce se do vody spouštěly poloprázdné, jelikož na ně nakládali pouze ženy s dětmi. Navíc jediné přivolané záchraně byly poskytnuty špatné souřadnice. Čím více lidí zemře, tím větší je to tragédie. Což také znamená pro firmu více peněz od pojišťovny. Této sabotáži při záchraně může nasvědčovat i fakt, že když se Titanic potápěl, jeden z důstojníků nechal vypustit světlice. Přičemž při volání o pomoc se používají červené a při oslavách bílé. Důstojník použil bílé.
Prokletá mumie
Na lodi byla nelegálně převážena velmi cenná stará egyptská mumie kněžny boha Amonara. O ní se říká, že nikdy nikomu nepřinesla nic dobrého. Je to jedna z dalších, více šílených teorií, která odůvodňuje potopení Titanicu. Zajímavé je, že samotná mumie tuto tragédii přežila. Poté údajně “potopila” další tři lodi a s tou poslední už nejspíš opravdu byla zničena. Snad.
Nemůže za to ledovec
Třetí a poslední teorie říká, že se Titanic vůbec s ledovcem nesrazil. Údajně potopení způsobily dvě bomby, které byly ukryté mezi poštovními balíky. Jednalo by se tedy o naplánovanou destrukci parníku, což nás zase může vést k teorii s pojistným podvodem. Tyto domněnky s nastraženými výbušninami podporují i výpovědi přeživších. Ti tvrdí, že ze záchranných člunů byly vidět dva výbuchy.
Titanic je také jednou z velmi mála lodí, která se potopila kvůli srážce s ledovcem. Navíc tam, kde “údajná” srážka proběhla, se většinou ledovce nenachází (i když se dají dohledat informace o studeném přílivu, který tam ledovce mohl zanést).
Jaký je Váš názor?
Všechny tyto teorie jsou stále velmi nejasné a najde se tak mnoho důkazů, které je podporují i vyvrací. Proto by mě zajímal Váš názor. Věříte, že šlo o pojistný podvod? Nebo je Vám bližší spirituální teorie o prokleté mumii? Zatím se můžeme pouze domnívat. Ale třeba někdy skutečná pravda vyjde na povrch.
Ema Nermuťová